Vágar

Vágar

tiistai 9. kesäkuuta 2015

Suomi mielessä


Myöhään maanantai-iltana koitti mulle täällä ihana hetki, kun kuulin, että mulle on saapunut paketti Suomesta!<3 Vaikka tiesin, että paketti oli lähtenyt ja olin informoinut äitiä ja Ilonaa toivetuotteistani, en silti osannut odottaa lähetystä saapuvaksi näinkin pian. Muutenkin oli niiiiin huippua saada tänne lahja Suomesta!! :) Paketti sisälsi paljon ihania herkkuja sekä kuulokkeet, joita olinkin jo ehtinyt kaivata kun edelliset menivät täällä rikki. Varsinkin noissa saaren ruokatuotteissa on ollut aika yksipuolinen valikoima, enkä oo syönyt täällä juuri mitään samoja juttuja kuin Suomessa normaalisti syön. Paitsi kaurahiutaleita ja omenoita tänne tilataan aika usein. Tietysti nyt, kun vietän elämää saarella, on munkin pääosin tyydyttävä siihen, mitä muut tänne tilaavat. Tosin oon henkilökohtaisesti toivonut esim. banaaneja ja jugurttia, niin nyt tällä viikolla niitä tänne kuulemma saadaan! Ja jotain erilaista leipälaatua noiden kahden tavanomaisen lisäksi, mutta sellaista ei oo vielä toistaiseksi näkynyt.
Elovenan "kaurakuitu" -pikapuurot on superhyviä, suosittelen!!! Mun oma lemppari on mustikan ja omenan makuinen puuro, jota en tällä kertaa saanut mutta tämä on toiseksi paras! Niin helppoa ja maistuvaa ruokaa!
Nyt mun ei enää tarvi syödä pelkkiä rusinoita, kun sain Suomesta muitakin vaihtoehtoja:D


Yksi eniten kaipaamani asia täällä saarella asustellessa on se, että jos jotain tekee mieli, niin voisi vain kävellä kauppaan lähes koska tahansa ja ostaa mitä haluaa. Nyt, kun ei oo kuukauteen käynyt kaupassa niin sitä ostosten tekemistä on todella tullut ikävä! Ruuista oon kaivannut tosi paljon ruisleipää ja hedelmiä. En oo syönyt täällä mitään muuta hedelmää kuin omenaa, ja kasviksia vieläkin vähemmän. Ainakaan tällä saarella niitä ei vaan juurikaan syödä.



Täällä on ollut myös ikävä saunaa, vaikkei mulla Suomessa oo hirveesti edes tapana saunoa, mutta nyt sekin on ollut monesti mielessä, kun sitä ei ole saatavilla. Siitäkin varmaan herää niin usein lämpimiä ajatuksia saunaa kohtaan, kun niin moni turisti mainitsee saunan kerrottuani olevani suomalainen. Aika usein kun jonkun lenkin tai vaellusretken jälkeen on kastunut ihan litimäräksi, niin sellaisina kertoina olis huippua päästä saunaan! 

Oon myös ikävöinyt ihan hirmuisesti aurinkoa, vaikka ajattelin ennen tänne tulemista ettei se oo niin vakava juttu viettää kesä vähän sateisemmassa ja kylmemmässä paikassa. Mutta nyt, kun lämpötila ei oo kohonnut yhtään tässä kuukauden aikana, enkä oo nähnyt aurinkoa kuin muutamana satunnaisena päivänä, oon alkanut oikeasti ikävöimään KESÄÄ tosi paljon!! Auringonpaiste on niiiin ihana asia, nauttikaa Suomessa siitä, jos sitä sielläkään näkyy! Heinäkuussa tännekin tulee kuulemma oikeasti kesä, joten pääsen määkin siitä silloin nauttimaan. Toivon vaan, että se oikeasti tulee!


2 kommenttia:

  1. Eipä näy aurinkoa täälläkään :( Just aamulla radiossa puhuivat että ensimmäinen kesä 2000-luvulla kun helleraja ei oo menny vielä kertaakaan rikki. Joten don't worry, et jää sään suhteen mistään paitsi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ohhoh mitäs ihmettä, noin viileetä! Ei auta muuta kuin toivoa niitä heinäkuun helteitä, sekä täällä että siellä:D:D

      Poista